CTR w kampaniach Google Ads – czym jest i jak je podnieść?

Do mierzenia efektywności reklam służą różne wskaźniki. Jednym z nich jest CTR, czyli współczynnik klikalności. Zapoznaj się z artykułem i dowiedz się, czym jest CTR w kampaniach Google Ads, jaka jego wysokość będzie korzystna oraz w jaki sposób podnieść jego wartość.

Definicja CTR

CTR jest skrótem od „click-through rate”, czyli współczynnika klikalności. Wyraża on procentowy stosunek liczby kliknięć w określony link do liczby wyświetleń tego linku. W kontekście SEO i kampanii Google Ads CTR odgrywa istotną rolę, ponieważ mierzy efektywność linku bądź reklamy.

Jaka wysokość CTR jest dobra w kampanii Google Ads?

„Dobra” wartość CTR różni się w zależności od typu kampanii, branży i kontekstu. Nie istnieje uniwersalna wartość, która odpowiadałaby każdemu przypadkowi. Są jednak pewne wytyczne i punkty odniesienia mogące pomóc w określeniu, czy osiągnięta wartość CTR jest zadowalająca. Za wartość przeciętną w Google Ads uznaje się 1-2%, natomiast przedział 2-4% można uznać za dobrą. Należy też uwzględnić, że w przypadku fraz brandowych bądź należących do długiego ogona CTR może okazać się bardzo wysokie.

Wysokie CTR w połączeniu z niską konwersją – przyczyny

Wysokie CTR w kampanii Google Ads niestety nie zawsze oznacza wysoką konwersję. Niską konwersję mogą spowodować takie kwestie jak te wymienione poniżej.

Niedostosowana do kampanii strona docelowa

Jeżeli strona docelowa nie spełnia oczekiwań użytkowników, nawet wysoki CTR nie przełoży się na konwersje. Brak spójności między stroną internetową, jej zawartością, przedstawioną ofertą a oczekiwaniami potencjalnych klientów może spowodować szybkie opuszczenie witryny przez osobę.

Nieodpowiednia treść na witrynie docelowej

Treść w witrynie docelowej powinna pokrywać się z obietnicami prezentowanymi w reklamie. Jeśli oczekiwania klientów po przejściu na stronę internetową nie są spełniane, zniechęcają się oni do dalszej interakcji z serwisem. Treść reklamy powinna pozostawać spójna z zawartością strony docelowej i specyfiką komunikacji marketingowej. Niespójność może prowadzić do dezorientacji użytkowników.

Problemy z użytecznością strony

Do podejmowania dalszych działań po przejściu na witrynę wskazaną w linku mogą zniechęcić użytkownika różne kwestie, takie jak: trudności w nawigacji, długi czas ładowania, mała czytelność treści, problematyczny proces zakupowy.

Brak klarownego CTA

Strona docelowa powinna mieć wyraziste i zachęcające Call to Action (CTA), czyli wezwanie do działania. Jeśli go nie będzie miała, a oferta będzie przedstawiona mało wyraziście i bez prezentacji korzyści, użytkownicy mogą mieć problem z podjęciem akcji.

Błędy w targetowaniu reklamy

Wysoki CTR nie zawsze też może być powodem do dumy, ponieważ w rzeczywistości może wynikać z błędu targetowania kampanii. Reklama będzie wtedy ustawiona w taki sposób, że dociera do osób klikających z ciekawości, ale niezainteresowanych produktem bądź usługą.

Jak podnieść CTR w kampaniach Google Ads?

Zwiększanie CTR w kampaniach Google Ads potrzebuje podejścia opierającego się na optymalizacji kampanii i testowaniu jej różnych elementów oraz możliwości. Takie działania najlepiej powierzyć profesjonalistom. Doświadczeniem i wiedzą w kwestii skutecznych kampanii Google Ads w Lublinie czy innym mieście dysponują między innymi specjaliści z agencji IBIF:  https://www.ibif.pl/oferta/kampanie-google-ads. Do strategii, które pomagają zwiększyć CTR, należą natomiast niżej wymienione działania.

Dobór trafnych fraz kluczowych

Aby kampania była efektywna, należy zdecydować się na jak najprecyzyjniej określone frazy kluczowe. Trzeba też wyeliminować te słowa, które przyciągają niepożądany, pozbawiony konwersji ruch na stronę.

Personalizacja reklam

Treść reklam powinna być dopasowana do grupy odbiorców. Musi wykorzystywać zarówno odpowiednie frazy kluczowe, jak i operować odpowiednim językiem oraz korzyściami.

Testowanie kreacji reklamowych

By zwiększyć CTR kampanii Google Ads, należy je testować pod różnymi względami. Trzeba zweryfikować ich nagłówki, opisy, zdjęcia, grafiki i filmy. Najlepiej zaplanować kilka wariantów reklam i je testować,  aby ostatecznie znaleźć te generujące najwyższe CTR.

Udoskonalenie strony docelowej

Do podniesienia CTR przyczyni się również udoskonalenie witryny docelowej. Należy się upewnić, czy strona docelowa odpowiada na potrzeby użytkowników. Jeśli nie, trzeba ją zoptymalizować pod różnymi kątami – prostoty nawigacji, szybkości ładowania i prezentacji oferty.

Dbałość o lokalne rozszerzenia

W przypadku lokalnych biznesów ważne będzie wykorzystanie lokalnych rozszerzeń, takich jak adresy, numery telefonów czy linki do wskazówek dojazdu.

Mamy nadzieję, że powyższy artykuł pomoże Ci w jakiejś mierze w zwiększeniu skuteczności kampanii Google Ads. Istnieje wiele narzędzi wspierających rozwój biznesu i weryfikację efektywności działań promocyjnych. Jednym z bardziej wartych uwagi jest dość szybko przynosząca biznesowe korzyści kampania Google Ads.