Cele i planowanie marketingu treści.
Nie ma szablonowego podejścia do wyznaczania celów i zadań dla marketingu treści. Najważniejsze jest, aby osobiście zdecydować, które cele są obecnie priorytetowe i jak są one ze sobą skorelowane.
Cele content-marketingu.
Przykładowe cele mogą być następujące.
1. Przyciąganie potencjalnych klientów.
2. Podnoszenie świadomości na temat konkretnego zagadnienia w Twojej branży.
3. Szkolenie marketingowe.
4. Informowanie klientów o czymś nowym lub przedstaw ofertę konkretnego produktu.
5. Przykuwanie uwagi nieaktywnych klientów i ponownie nawiązanie z nimi kontaktu.
6. Wzmocnienie reputacji i wiarygodności firmy.
7. Inicjowanie komunikacji z opinią publiczną.
Planowanie marketingu treści.
Dzięki skutecznemu marketingowi treści właściwe informacje docierają do właściwego użytkownika za pośrednictwem właściwego kanału i we właściwym czasie. Jeśli wszystko robisz dobrze, możesz być zaskoczony, jak dobrze działa ta strategia. Co to oznacza? To proste: aby osiągnąć cele i przyciągnąć odbiorców, należy odpowiednio wcześnie skorelować rodzaj treści i stojącą za nią ideę.
Rodzaje treści.
Istnieje wiele rodzajów treści, a każdy z nich wniesie coś do Twojego zespołu. Na przykład Facebook przyniesie inne wyniki, różniące się znacznie od wskaźników wydajności bloga i poczty elektronicznej. Kompleksowy plan treści będzie obejmował więcej niż jeden kanał marketingowy, a każdy z nich będzie miał swoją własną (odpowiednią) treść. Najpopularniejsze rodzaje treści cyfrowych.
1. Posty na blogu.
2. Posty w mediach społecznościowych.
3. Newslettery i inne formy e-mail marketingu.
4. Wideo.
5. Specjalne oferty (formaty tego typu obejmują różne poradniki, podręczniki, „białe księgi” i inne treści typu „how-to”, zawierające cenną i przydatną dla użytkownika wiedzę).
6. Infografiki
Każdy z powyższych typów treści powinien być wykorzystywany do osiągnięcia różnych celów. Na przykład, newsletter jest najbardziej skuteczny, gdy trzeba poinformować o aktualizacji produktu/usługi lub przekazać informacje o konferencji. Poprawi to relacje z obecnymi klientami. Email marketing pomoże nakłonić klienta do dokonania zakupu na podstawie ostatnich działań. Następnie klient, który pobrał broszurę, zostanie teraz zaproszony na webinarium.
Infografiki to najlepszy sposób na jasne podsumowanie złożonych, wieloskładnikowych informacji i uczynienie ich bardziej atrakcyjnymi dla odbiorców. Ponadto infografiki doskonale sprawdzają się, gdy trzeba zamieścić informacje w mediach społecznościowych, udostępnić je i uzyskać informacje zwrotne.
Content marketing – planowanie.
Jeśli chcesz poprawić wizualizację treści, najlepszym rozwiązaniem jest nagranie wideo. Najlepiej jest przedstawić informacje i oszczędzić czytelnikowi konieczności czytania tego samego materiału. Popularność wideo rośnie w szybkim tempie i według ekspertów oglądanie wideo będzie stanowiło 74% ruchu w Internecie.
Jak w przypadku każdego działania marketingowego, w pracy z treściami ważne jest wyznaczenie celów, a także dokładne zaplanowanie pracy z wyprzedzeniem, stałe analizowanie wyników i zmian, jakie zachodzą po publikacji.